A munkaadók 37%-a ellenőrzi a potenciális jelölteket a döntés előtt közösségi oldalakon.
59%
A munkaerőfelvétel gyakorlata
Az álláshirdetések tekintetében a hagyományos újsághirdetések csupán 8%-al maradtak el az online állásportálok mögött. Internetes hirdetéseket a megkérdezettek 59%-a ad fel.
51%
A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata
A dolgozó nők kb. fele érzi úgy, hogy munkahelye támogatná továbbképzését a saját szakterületén.
32%
A munkaerőfelvétel gyakorlata
A hazai HR szakemberek véleménye szerint a legkényelmesebb toborzási módszer a személyzeti tanácsadó, fejvadász szolgáltatásainak igénybevétele a válaszadók 32%-a szerint. A kényelemnek azonban ára van – ez bizonyult a legköltségesebb módszernek is.
13%
A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata
Munkanélkülivé válás okán a munkavállalási korú nők 13%-a vett részt iskolarendszerű képzésen.
28%
A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata
A munkahelyek által, női alkalmazottaik számára szervezett képzéseknek 28%-a volt a beosztástól, szakterülettől eltérő.
12%
A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata
Az empátia csupán a dolgozó nők 12%-a szerint fontos munkahelye megtartásához.
47%
A munkaerőfelvétel gyakorlata
Az interjú előtt többen tájékozódnak a potenciális alkalmazottról (47%), mint az interjút követően (38%).
40%
A munkaerőfelvétel gyakorlata
A megkérdezett munkaadók 40%-a más forrásból nem tájékozódik a jelentkezőkről.
33%
A munkaerőfelvétel gyakorlata
A hazai cég- és HR-vezetők egyharmadával előfordult már, hogy nem sikerült a végzettségnek megfelelő jelöltet találnia az internetes álláskeresés során.