Szemkamerás vizsgálat - Eyetracking

A szemkamerás vizsgálat tulajdonképpen szemkövetésének vizsgálata, annak rögzítése, ahova a legtöbbet nézett az alany. Mivel a szemünk akaratunkon kívül is mozog, meg lehet állapítani, hogy a termék csomagolásának, vagy éppen egy hirdetésnek melyik részlete ragadja meg a figyelmet.  Sokszor lehetünk tanúi annak, hogy egy hirdetésben nem azt nézi a vásárló, amit a reklámozó szeretett volna.

Működési elve:
A szemekre  irányított infrakamerákból és számítógépből álló rendszer képes követni és rögzíteni a szem mozgását. Néhány perces kalibráció után készen áll a készülék a vizsgálatra.

Mivel az ember szemmozgása egy tudatalatti folyamat eredménye, amit ingerek irányítanak. Ezt a mozgást rögzíti a kamera mögötti számítógép.

Az eredmények un. hőtérképeken... vagy számszerűsítve is megjeleníthetők.
   

Tipikus alkalmazási területei:
Termékcsomagolás, honlap, szórólap, kiadvány és borító vagy reklámfilm vizsgálata.