34,4%
52,5%
CAWI - online kérdezési módszer
Az internet alapú kérdezés, más néven CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) kérdezési technika egyes célcsoportok esetében kiemelkedően hatékony kutatási feltételeket biztosít. A válaszadók otthon vagy munkahelyükön, akár időben megszakítva is válaszolhatnak a feltett kérdésekre.
Tipikus alkalmazásai:
- kereskedelmi vállalkozások esetén:
- új termékek bevezetése előtti teszt
- új termékek tesztelése
- termékigény előrejelzése
- árteszt
- ügyfél-elégedettségi vizsgálat
- online kereskedelem javítása
- márka kipróbálása
- partnerprogramok hatékonyságának
- mérése
- konkurencia tesztelése
- reklám teszt
- stb...
Előnyei:
- megfizethető, költséghatékony megoldás már a micro, kis és közepes cégek (kkv-k) számára is.
- a válaszadók száma nem igazán befolyásolja az árat,
- nincsenek nyomdai, űrlapfeldolgozási, rögzítési költségek.
- nem terheli le a megkérdezettek (például az Ön ügyfelei) idejét.
- egyes, nehezen elérhető célcsoportok nagyobb válaszadási hajlandóságot mutatnak az online kitöltésre.
- gyors adatfelvétel
- egyidejűleg több százan tudják kitölteni a kérdőívet
- regionális kutatások egyszerű és hatékony lebonyolítását teszi lehetővé
- megbízható eredmények:
- kényes céges, piaci, társadalmi kérdések esetén (pénzügyi kérdések, beszállítók szerepe stb.) a válaszadó őszintébb, nem befolyásolja a válaszadását a kérdező jelenléte
- pontosabb válaszok születnek, mivel a kérdéseket a megkérdezettek maguk is elolvashatják, válaszaik pontosságát pedig vissza tudják ellenőrizni
- mivel a válaszadásnak nincs időkorlátja, a megkérdezettek utánanézhetnek a tényleges adatoknak, illetve elgondolkodhatnak a kérdéseken
- a kérdezőbiztos által "elkövetett" kérdezéstechnikai hibák kiküszöbölése.
- nagy bonyolultságot is lehetővé tevő, mégis átláthatóan megjelenített, könnyen tölthető kérdőív.
- A válaszadók kiválasztása többféle módszerrel történhet:
- Megrendelő címlistára emailben kiküldött linkeken keresztül.
- Különböző válaszadói panelekből történő leválogatással.
- Weboldalakon elhelyezett banner-eken és linkeken keresztül.
- A kérdőív linkjének egyéb terjesztésével.
A www.e-benchmark.hu mintavételi oldala:
A megkérdezettek minden, ma használatos internetes böngésző (Explorer, Firefox, Google Chrome, Safari, Opera stb.) segítségével ki tudják tölteni az on-line kérdőívet.