CAWI - online kérdezési módszer

Az internet alapú kérdezés, más néven CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) kérdezési technika egyes célcsoportok esetében kiemelkedően hatékony kutatási feltételeket biztosít. A válaszadók otthon vagy munkahelyükön, akár időben megszakítva is válaszolhatnak a feltett kérdésekre.

 
Tipikus alkalmazásai:

  • kereskedelmi vállalkozások esetén: 
  • új termékek bevezetése előtti teszt 
  • új termékek tesztelése 
  • termékigény előrejelzése 
  • árteszt 
  • ügyfél-elégedettségi vizsgálat 
  • online kereskedelem javítása 
  • márka kipróbálása 
  • partnerprogramok hatékonyságának
  • mérése 
  • konkurencia tesztelése 
  • reklám teszt 
  • stb...

Előnyei:

  • megfizethető, költséghatékony megoldás már a micro, kis és közepes cégek (kkv-k) számára is. 
  • a válaszadók száma nem igazán befolyásolja az árat, 
  • nincsenek nyomdai, űrlapfeldolgozási, rögzítési költségek. 
  • nem terheli le a megkérdezettek (például az Ön ügyfelei) idejét. 
  • egyes, nehezen elérhető célcsoportok nagyobb válaszadási hajlandóságot mutatnak az online kitöltésre. 
  • gyors adatfelvétel 
  • egyidejűleg több százan tudják kitölteni a kérdőívet 
  • regionális kutatások egyszerű és hatékony lebonyolítását teszi lehetővé 
  • megbízható eredmények: 
  • kényes céges, piaci, társadalmi kérdések esetén (pénzügyi kérdések, beszállítók szerepe stb.) a válaszadó őszintébb, nem befolyásolja a válaszadását a kérdező jelenléte 
  • pontosabb válaszok születnek, mivel a kérdéseket a megkérdezettek maguk is elolvashatják, válaszaik pontosságát pedig vissza tudják ellenőrizni 
  • mivel a válaszadásnak nincs időkorlátja, a megkérdezettek utánanézhetnek a tényleges adatoknak, illetve elgondolkodhatnak a kérdéseken 
  • a kérdezőbiztos által "elkövetett" kérdezéstechnikai hibák kiküszöbölése. 
  • nagy bonyolultságot is lehetővé tevő, mégis átláthatóan megjelenített, könnyen tölthető kérdőív.
  • A válaszadók kiválasztása többféle módszerrel történhet:
  • Megrendelő címlistára emailben kiküldött linkeken keresztül.
  • Különböző válaszadói panelekből történő leválogatással.
  • Weboldalakon elhelyezett banner-eken és linkeken keresztül.
  • A kérdőív linkjének egyéb terjesztésével.

 
A www.e-benchmark.hu mintavételi oldala:
A megkérdezettek minden, ma használatos internetes böngésző (Explorer, Firefox, Google Chrome, Safari, Opera stb.) segítségével ki tudják tölteni az on-line kérdőívet.